Danas je Međunarodni dan dečijih linija za pomoć

Nacionalna Dečija Linija (NADEL) dostupna svoj deci u Srbiji

Povodom Međunarodnog dana dečijih linija za pomoć, koji se danas, 17. maja obeležava širom sveta, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, podseća da u okviru Centra za zaštitu odojčadi, dece i omladine u Beogradu, postoji organizaciona jedinica „Telefonske linije“, odnosno Nacionalna Dečija Linija (NADEL), koja je dostupna 24 časa dnevno.

NADEL je savetodavno-edukativna telefonska usluga, namenjena pre svega za decu, koja mogu da 24 časa dnevno 365 dana u godini da dobiju savetodavnu podršku putem besplatnog poziva na telefonski broj 116111, navodi se u saopštenju.

Zaposleni u NADEL-u pružaju pomoć deci ukoliko se ona nađu u okolnostima u kojima su im ugrožena prava, ili u bilo kojoj drugoj situaciji kada osete potrebu za razgovorom sa kompetentnom i poverljivom osobom. Usluga je besplatna, poverljiva i dostupna sa svih telefonskih mreža. Uzimajući u obzir da su iskustva dečijih linija u svetu pokazala da deca i mladi danas radije koriste elektronske medije nego razgovor putem telefona, tokom 2021. godine u okviru NADEL-a razvijena je i usluga Savetovanje putem četa sa ciljem lakše i brže dostupnosti savetodavne podrške. U 2022. godini, ostvareno je 3.625 čet sesija, dok je obavljeno 4.846 poziva.

Exit mobile version