Kampanja ‘’Uspori život te čeka’’ započeta je u Nišu iz prostog razloga što je u ovom gradu broj saobraćajnih nezgoda zbog prebrze vožnje veliki.
‘’Za poslednjih 5 godina, u Nišu je zbog nepoštovanja brzine kretanja vozila, život je izgubilo 27 pešaka, što je trećina stradalih u svim saobraćajnim nezgodama u ovom gradu’’, rekao je vd direktora republičke Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović na tribini o saobraćaju, koja je održana na Univerzitetu.
Prebrza vožnja, osnovni je uzrok svake treće nezgode sa smrtnim ishodom ,koja se dogodi u Srbiji. Poštovanje pravila i brzine prilikom vožnje, posebno u zonama škola, osnovne su preporuke vozačima.
Jedna od najvećih predrasuda koja se dešava u saobraćaju jeste da moje vozilo staje u mestu. Hoćemo da objasnimo da to nije slučaj, vozilo ne može da stane u mestu, pre nego što vozilo ukoči prođe određeno vreme. Imamo vreme koje prođe u reakciji vozača, vreme koje prođe u reakciji samog vozila i imamo određeni zaustavni put, kaže Branko Stamatović, vd direktora republičke Agencije za bezbednost saobraćaja.
Samo prošle godine u Srbiji je stradalo 127 mladih ljudi u saobraćajnim nezgodama. Zato je ’’Bezbednost u saobraćaju’’, bila tema tribine namenjene studentima na niškom Univerzitetu, gde je bilo reči i o posledicama korišćenja alkohola, psihoaktivnih supstanici, ali i mobilnog telefona prilikom upravljanja automobilom.
- Mladi sve brže voze, sve više nezgoda se događa, a sve je to zbog toga što nismo svesni koje posledice to može imati i šta sve može da se dogodi, i šta se sve događa. Sve stvari nisu prikazane u medijima i zato moramo o njima da govorimo, kako bismo razvili svest, kako bi se smanjila ludost I dokazivanje koje vlada među mladima – mišljenja su mladi ljudi, koji su prisustvovali tribini.
A sve to zbog toga što brzina udara automobila, u velikoj meri odredjuje procenat preživljavanja pešaka.
Pri brzini od 60 km na sat, ako vozilo udari pešaka, pešak ima samo 40% mogućnosti da preživi tu saobraćajnu nezgodu. Ukoliko vozilo udari pešaka sa brzinom od 50 km na sat, šansa da pešak preživi je 80%, objašnjava Branko Stamatović
Ukoliko vozilo udari pešaka pri brzini kretanja od 30 km na sat, šansa da preživi je preko 90 posto.To i jeste jedan od razloga zašto se po gradovima uvode takozvane zone 30, kako bi u njima za pešake i bicikliste bio smanjen rizik stradanja u saobraćajnim nezgodama.
U okviru kampanje’’Uspori, život te ćeka’’ koja će biti organizovana i u drugim gradovima Srbije, preko posebne aplikacije, zainteresovani su učestvovali i u kvizu o bezbednosti saobraćaja. Tom prilikom resorna Agencija je petoro takmičara nagradila biciklima.